CCTV IP KAMERA ANALOG DAN IP KAMERA

Kamera IP menawarkan video resolusi yang lebih tinggi dan kualiti gambar yang lebih baik daripada kamera CCTV biasa. Kamera CCTV biasa menawarkan video resolusi yang lebih rendah dan kualiti gambar yang kurang kualiti daripada kamera IP.

Kamera HD-CVI ialah sejenis kamera keselamatan CCTV definisi tinggi analog (video megapiksel atas kabel sepaksi / HD atas coax) yang menyokong resolusi video sehingga 1080p.

Kualiti imej daripada kamera keselamatan digital jauh lebih tinggi daripada analog, dengan banyak kamera mampu merakam dan menghantar video definisi tinggi. Selain itu, kamera digital lebih berkemungkinan mempunyai ciri zoom digital, yang membolehkan berupaya mempunyai jarak zoom melebihi 100 kaki.


Salah satu kelemahan yang paling biasa apabila menggunakan kamera IP ianya memerlukan lebar jalur yang lebih besar daripada kamera analog yang ada di pasaran. Disebabkan ini, anda mesti berhati-hati semasa mengira kuota Internet pada pelan langganan anda.

HDCVI menggunakan medium penghantaran video analog standard. Untuk kamera IP, kabel Ethernet (CAT5, Cat6) diperlukan untuk penghantaran video datanya, yang bermaksud pemasangan sistem analog sedia ada tidak akan serasi untuk pemasangan sistem dengan kamera NVR (Network Video Recorder) dan IP.


Kamera IP (Internet Protocol) ialah sejenis kamera video digital yang menggunakan kabel rangkaian kawasan setempat (LAN) untuk menghantar dan menerima data imej. Kamera IP CCTV menggunakan infrastruktur internet yang sama seperti peranti lain pada rangkaian Wi-Fi rumah anda. Sistem kamera IP memerlukan kaedah plug-and-play yang mudah.

Kamera keselamatan IP tidak memerlukan sambungan luar ke Internet. Apa yang diperlukan ialah sambungan ke rangkaian kawasan setempat anda. Dalam bentuk yang paling asas, iaitu LAN ini yang boleh di gunakan seperti di rumah dan pejabat dalam saiz network yang kecil sahaja.

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Post Next Post

Contact Form