CCTV KAMERA VS SISTEM PENGERA KESELAMATAN RUMAH TANPA BAYARAN BULANAN

Perlindungan keselamatan rumah dan keluarga adalah tujuan utama sistem keselamatan rumah di cipta. Sistem ini mampu mengesan bakal kecurian ianya juga dapat mengesan beberapa ancaman lain, termasuk asap, api kebakaran, keborocan karbon monoksida dan kerosakan air.

Kamera ialah ciri penting sistem keselamatan rumah. Ia juga perlu untuk perlindungan rumah. Sistem keselamatan dengan kamera berfungsi bukan sahaja sebagai alat pengawasan yang baik tetapi penting juga untuk memasang sistem penggera pencuri bagi memastikan keluarga dan rumah anda selamat daripada penceroboh dan dapat berfungsi dengan betul.



Salah satu daripada tiga fungsi kawalan keselamatan (pencegahan, detektif, pembetulan), kawalan detektif mengukur sebarang kemungkinan langkah keselamatan yang perlu diambil dan penyelesaian yang dilaksanakan untuk mengesan aktiviti yang tidak diingini dan tidak dibenarkan ketika sedang berlaku atau selepas berlaku.

Jika anda bertanya saya antara kamera cctv dan sistem keselamatan yang mana perlu dahulu saya cadangkan anda miliki sistem keselamatan. Terdapat banyak sebab yang perlu anda dahulukan sistem ini di pasang antarnya....

  1. Pelaburan hanya berlaku sekali tanpa ada bayaran bulanan
  2. Sistem beroperasi 24 jam dengan pengawasan automatik dibawah kawalan anda.
  3. Terdapat tenaga sokongan untuk beroperasi jika berlaku gangguan tenaga elektrik selama lebih 6 jam.
  4. Mempunyai pelbagai alat pengesan yang boleh digunakan pada keseluruhan rumah dan premis anda seperti door sensor, smoke sensor, vibration sensor, glass sensor, fire sensor, gas sensor dan pelbagai lagi alat.
  5. Sistem mampu beroperasi dengan bantuan voice command dan nada dail tone
  6. Siren atau pengera sistem mampu di dengar sekitar 100 - 220m sekeliling bermaksud pengera akan berbunyi semasa kejadian sedang berlaku.
  7. Anda boleh mengawal sistem daripada jauh dengan hanya telefon anda. (Tiada bayaran tambahan atau bulanan)


Kepentingan sistem keselamatan ini boleh di ketegorikan sebagai keperluan lebih-lebih lagi bag mereka yang tinggal di bandar dan juga di pekan di kampung, keperluannya melebihi daripada anda memiliki cctv kamera.

Banyak sebab sebenarnya kepentinganya daripada kamera keselamatan antaranya kita tidak sentiasa melihat pada kamera cctv kerana ada masa kita bekerja, tidur, bersukan, berriadah, melancong, balik kampung dan sebagainya. Waktu-waktu tersebut tiada siapa akan melihat apa yang berlaku maka kawalan tersebut boleh diambil alih oleh sistem keselamatan ianya seperti anda mempunyai pak guard yang sentiasa berkawal 24 jam setiap hari tanpa henti.

Setakat hari ini belum ada kes lagi pencuri atau penceroboh menunggu di tempat kejadian apabila siren pengera berbunyi, di dunia serba moden ini dan pengelutan ekonomi dunia menjadikan manusia mungkin melakukan perkara tidak terduga adakala merompak, menyamun, pukau atau apa saja demi kerana DUIT/WANG 

Hubungi kami untuk bantuan pembelian, pemasangan dan cadangan untuk rumah/premis anda

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Post Next Post

Contact Form