Bagaimana setup online web CCTV percuma


Setup dan configure Online web CCTV


As-salamualaikum

Disini saya sedai berkongsi pengetahuan bagaimana untuk menyediakan lama web unutk perhidmatan CCTV secara live dari premis anda.

1. Anda memerlukan talian internet samada UNIFI atau P1 ini memastikan perkhidmatan video boleh di hubungkan dengan baik di atas talian, anda boleh menggunakan mana-mana talian internet yang boleh anda dapatkan sekurang-kurang pun 1mb kelajuannya.

2. Modem Router yang biasa digunakan untuk menghubungkan CCTV anda kepada online web cctv ialah D-Link pastikan mmodem router tersebut berkebolehan untuk support talian internet anda kerana terdapat beberapa model dan jenis modem yang berada di pasaran seperti contoh fiber broadband (unifi), copper broadband (streamyx), wireless broadband (maxis). Pastikan model modem anda sesuai dengan infra talian broadband anda




3. Hubungkan DVR anda kepada modem router anda dengan menggunakan kabel UTP yang boleh di dapati di kedai IT (UTP cable) dan masukkan nombor IP untuk DVR anda contoh (192.168.0.205) anda boleh lihat pada menu setup IP .




4. Cipta website anda di dlinkddns.com untuk menghubungkan DVR anda dan internet, berikan nama online website cctv anda contoh http://anda.dlinkddns.com , seterusnya ikut arahan di dalamnya.


5. Untuk makluman anda hanya d-link modem router sahaja yang di benarkan untuk di gunakkan pada d-link website. Servis untuk online cctv web servis di ketika ini adalah percuma.

Email saya untuk cara-cara yang lebih tepat atau tinggalkan pesanan anda di bawah saya akan emailkan anda bagaimana cara untuk melakaukan pengaktifan online cctv secara percuma

Sekian , Wassalam

4 Comments

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Post Next Post

Contact Form