Samun dan Pecah Rumah Semakin Menjadi-jadi

SHAH ALAM 2 : 19.02.2009 - Kejadian samun dan pecah rumah di Bandar Puncak Alam semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini dan penduduk diminta lebih berwaspada. Makluman tersebut dibuat oleh Pengerusi Persatuan Penduduk Shah Alam 2 (PPSA2), En. Ahmad Zabidi bin Zainal Abidin dalam satu sesi taklimat berkenaan pengwujudan semula kawalan rukun tetangga di kawasan Shah Alam 2.

Taklimat berkenaan diaturkan oleh PPSA2 melibatkan penduduk Fasa 2B3, Shah Alam 2 yang berlangsung di perkarangan Tadika Nur Prisma di sini malam tadi. Lebih daripada 30 orang penduduk hadir dalam sesi taklimat tersebut.



Taklimat yang sama telah dianjurkan sebelum itu yang melibatkan penduduk dari Fasa 2B2, di mana hasil daripada perbincangan, penduduk yang hadir telah bersetuju untuk melakukan kawalan rukun tetangga sementara yang mengawal laluan masuk ke Shah Alam 2 dari Fasa 2.

Kawalan telah bermula semenjak 4 malam yang lepas yang dikuatkuasakan dari jam 11 malam sehingga subuh dan mendapat penyertaan yang menggalakkan daripada penduduk.

Inisiatif daripada PPSA2 ini timbul berikutan beberapa kejadian samun dan pecah rumah yang berlaku di kawasan Bandar Puncak Alam.

Berita lanjut lawat http://www.bandarpuncakalam.com/

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Post Next Post

Contact Form